احتمال درمان سرطان پستان با خارج کردن سلول های مغز استخوان

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: پژوهشگران در آنالیز جدیدی دریافتند که می توان با خارج کردن نوع خاصی از سلول های مغز استخوان، به درمان سرطان پستان یاری کرد.

احتمال درمان سرطان پستان با خارج کردن سلول های مغز استخوان

پژوهشگران دریافته اند که رشد تومورهای پستان، با یاری سلول های استرومال که در مغز استخوان رشد می نمایند، شدت می یابد. این پژوهش نشان می دهد که خارج کردن فیبروبلاست های مغز استخوان می تواند احتمال باقی ماندن سرطان پستان را کاهش دهد و شاید هدف قرار دادن این سلول ها، روش موثری برای درمان این بیماری باشد.

سلول های سرطانی داخل تومورهای جامد، توسط سلول های دیگری که سرطانی نیستند احاطه می شوند و رشد و متاستاز آنها شدت می یابد. تومورهای پستان، سلول های فیبروبلاست بسیاری دارند که به تکثیر سلول سرطانی، التهاب و شکل گیری رگ های خونی جدید یاری می نماید؛ در نتیجه امکان پرورش سلول با مواد مغذی و اکسیژن فراهم می گردد. بسیاری از این فیبروبلاست های سرطانی، در بافت پستان ریشه دارند اما منشا سلول های دیگر متفاوت است.

پژوهشگران در آنالیز روی موش های مبتلا به سرطان پستان دریافتند که تعداد قابل توجهی از فیبروبلاست های مرتبط با سرطان، از سلول های مغز استخوان موسوم به سلول های استرومال مزانشیمی(MSCs) نشات می گیرند. این آنالیز نشان داد که تومورهای پستان می توانند سلول های استرومال مزانشیمی را از مغز استخوان خارج و آنها را به فیبروبلاست تبدیل نمایند.

این فیبروبلاست ها، با فیبروبلاست های سرطانی متفاوت هستند. آنها فاقد یک پروتئین اصلی موسوم به PDGFRα هستند اما فیبروبلاست های مغز استخوان می توانند بر شکل گیری رگ های خونی جدید موثر باشند زیرا می توانند مقدار زیادی از یک پروتئین موسوم به کلاسترین(clusterin) فراوری نمایند. تومورهایی که فیبروبلاست های مغز استخوان را در بر دارند، سریع تر از تومورهایی که منشا آنها فیبروبلاست های پستان است، رشد می نمایند.

این پژوهش جدید نشان می دهد که خارج کردن فیبروبلاست های مغز استخوان، برای رشد تومور مهم است. شاید درک عملکرد این فیبروبلاست های سرطانی بتواند به ابداع روش های درمانی جدیدی برای درمان سرطان پستان یاری کند.

این پژوهش، در مجله Journal of Experimental Medicine به چاپ رسید.

5656

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7048

به "احتمال درمان سرطان پستان با خارج کردن سلول های مغز استخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال درمان سرطان پستان با خارج کردن سلول های مغز استخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید