باوفا: تکرار قهرمانی دنیا هم نظر مسئولان را نسبت به کشتی تغییر نداد، قانون وزن کشی بدترین قانونی است که در کشتی دیده ام

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: این برای ملی پوشان ما خیلی سخت بود که دیدند حتی تکرار قهرمانی دنیا هم نتوانسته نگاه مسئولان ورزش را نسبت به کشتی تغییر دهد.

باوفا: تکرار قهرمانی دنیا هم نظر مسئولان را نسبت به کشتی تغییر نداد، قانون وزن کشی بدترین قانونی است که در کشتی دیده ام

حمید باوفا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص کسب عنوان قهرمانی در مسابقات دنیای اسلوواکی گفت: پیش از اعزام تیم هم گفته بودم که برای تکرار قهرمانی به این رقابت ها می رویم چون پتانسیل تیم خودمان را می شناختم. در اسلواکی واقعا با قرعه های بسیار سختی روبرو شدیم و فکر نمی کردیم تا این حد بدشانس باشیم اما خوشبختانه تیم توانست برای دومین سال متوالی روی سکوی اولی دنیا قرار بگیرد، هر چند تا روز پایانی، رقابت پایاپایی با روس ها داشتیم و فکر می کردیم شاید قهرمانی را به آنها واگذار کنیم. من به تیمم امیدوار بودم. دو سال است که همراه آنها هستم، نسبت به سال گذشته ملی پوشان 8 وزن تغییر نموده بودند و تنها کاویانی پور و میرزازاده را از تیم قهرمان سال گذشته در اختیار داشتیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در مورد اینکه آیا کسب مدال در وزن اول می تواند خلأ این وزن را بعد از مهره عنوان داری چون حمید سوریان پر کند، توضیح داد: اصلا چنین بحثی مطرح نیست چون مشکل کشتی ما، خلأ داشتن در یک وزن بود. مگر سال گذشته در وزن اول و دوم به مدال دنیای جوانان نرسیدیم؟ مشکل بحث مدیریت کردن این نیروهای مستعد است که چطور می توانیم داشته های خود را برای تیم ملی بزرگسالان حفظ کنیم. اگر اکنون با یک نسل طلایی در کشتی فرنگی روبرو گردیده ایم، به این دلیل است که به موقع به آنها رسیدگی گردیده و آنها هم جواب حمایت ها را با مدال و قهرمانی در رده های سنی نوجوانان و جوانان می دهند. پس مشکل، راهنمایی درست این نفرات به تیم ملی بزرگسالان است.

باوفا با تاکید بر اینکه قوانین جدید خصوصا در بحث وزن کشی خیلی کشتی دریافت را سخت نموده، گفت: مسابقات سال گذشته در 8 وزن برگزار می شد، سال جاری در 10 وزن و طبیعتا همین موضوع کار ما را نسبت به سال گذشته بسیار سخت نموده بود چون شناخت درستی در خصوص خیلی از اوزان نداشتیم. بیشتر از هر چیزی قانون وزن کشی ما را آزار داد. این بدترین قانونی است که من تاکنون در کشتی دیده ام. کشتی گیر باید هر روز علاوه بر مسابقه، استرس سر وزن بودن را هم تحمل کند و به همین دلیل اصلا شب مسابقه خوابش نمی برد.

قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران با اشاره به بی توجهی هایی که از سوی مسئولان نسبت به کشتی فرنگی وجود دارد، به خبرنگاران گفت: واقعا از شخص رسول خادم تشکر می کنم که با وجود مسائل فراوان همیشه حامی تیم های ملی است، اما بحث اینجاست که نگاه مسئولان ورزش به کشتی اصلا قابل قبول نیست و این بار هم تکرار قهرمانی ما از سوی هیچ مسئولی دیده نشد. این برای ملی پوشان ما خیلی سخت بود که دیدند حتی تکرار قهرمانی دنیا هم نتوانسته نگاه مسئولان ورزش را نسبت به کشتی تغییر دهد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3538

به "باوفا: تکرار قهرمانی دنیا هم نظر مسئولان را نسبت به کشتی تغییر نداد، قانون وزن کشی بدترین قانونی است که در کشتی دیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باوفا: تکرار قهرمانی دنیا هم نظر مسئولان را نسبت به کشتی تغییر نداد، قانون وزن کشی بدترین قانونی است که در کشتی دیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید