تامین اقتصادی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی

به گزارش مجله سرگرمی، از گذشته های دور همیشه افراد زیادی به منظور اهداف انسان محبت آمیز دور هم جمع شده اند و برای آغاز یک فعالیت جمعی، هر آنچه در توان داشته اند، چه مادی و چه معنوی، به کار گرفته اند.

تامین اقتصادی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مانیار، در شرایط مختلف هدف متفاوت بوده و یکی از مهم ترین مسئله های مشخص کننده برای محقق شدن یک هدف، حضور فعال داوطلبین آن عرصه به شمار می رفته است.

امروزه روش های حمایت اقتصادی دگرگون شده؛ به صورتی که حتی می توانید افرادی را بیابید که به یاری شما احتیاج دارند با اینکه شما آن ها را نمی شناسید و کسی از اطرافیان شما نیز شناختی از این افراد ندارد. زیرساخت های تامین اقتصادی جمعی، یکی از روش هایی است که به شما یاری می نماید تا در پروژه های بزرگ و کوچک همکاری داشته باشید. این پلتفرم ها می توانند پروژه هایی را پیشنهاد دهند تا شما و افراد زیادی در آن بستر، به طور آنلاین و به وسیله درگاه پرداخت اینترنتی، مشارکت داشته باشید. پروژه می تواند حمایت از فردی بیمار که برای درمان به حمایت اقتصادی من و شما احتیاج دارد، باشد یا یک هدف گذاری واحد برای گسترش و بهبود شرایط آموزشی در یک منطقه محروم.

شانس مشارکت برای همه

اساس جمع آوری هزینه، توسط پلتفرم های تامین اقتصادی جمعی، برای اهداف متفاوت به خصوص اهداف انسان محبت آمیز مانند ساختن مدرسه یا تجهیز یک آزمایشگاه تحقیقاتی، مشارکت تعداد زیادی از افراد حتی با اهدای مبالغ ناچیز، می باشد. افراد برای مشارکت مجبور نیستند مبلغ زیادی اهدا کنند و با هر توان اقتصادی قادر خواهند بود تا در کمپین های گوناگون نقش بسزایی داشته باشند.

تامین اقتصادی با رویکرد علمی و نتایج آن

تامین اقتصادی برای افرادی که دریافت کننده مبلغ هستند می تواند فوایدی نیز به همراه داشته باشد. تصور کنید برای به ثمر رسیدن هدفی در حوزه علم و فناوری، فردی اقدام به جمع آوری هزینه جهت تامین مخارج به عمل درآوردن پروژه مورد نظر خود، می نماید. در این بین می تواند صرفا یاری بلاعوض به عنوان حمایت اقتصادی دریافت کند یا مشارکت کنندگان را در پروژه و سود احتاقتصادی شریک کند. هر کدام از روش های تامین اقتصادی را که انتخاب کند، در فرایند تامین سرمایه احتمالا با افراد زیادی آشنا خواهد شد که ممکن است وی را در مراحل بعدی پروژه همراهی کنند. علاوه بر سرمایه گذاران در حوزه علم و دانش، ممکن است افراد توانمند و نام آشنا از میان دانشمندان نیز پا به عرصه بگذارند و در زمینه حمایت های معنوی پیش قدم شوند. ارتباطات گسترده با افراد مرتبط با زمینه کاری شخص، آغازکننده پیشرفت در حوزه علم و فناوری در سطح ملی و بین المللی خواهد شد. بنیاد علمی فناوری مصطفی (ص) به عنوان فعال در عرصه دانش با برگزاری مراسم اهدای جایزه مصطفی(ص)، در این راستا فعالیت های مهمی با هدف ظرفیت افزایی ارائه می نماید که در ادامه شرح بیشتری داده خواهد شد.

چرا بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص)؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی در سطح بین المللی، قطعا دانشمندان مسلمان بسیاری نیز در همه کشورهای دنیا نقش مؤثر در پیشرفت علم و فنّاوری بر عهده دارند که ممکن است به صورت خاص و به عنوان یک مسلمان از آن ها تجلیل نشده باشد. از این رو بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص) با تکیه بر افراد فعال در حوزه علم و دانش، با برقراری ارتباط بین مراکز علمی و محققان و تقویت ارتباطات منطقه ای بین کشورهای اسلامی میخواهد به رشد علمی سرعت و شتاب بیشتری ببخشد و با برگزاری کمپین ها و مراسمی، در این حوزه گام بردارد. با این دیدگاه، به هدف معرفی دانشمندان دنیا اسلام و قدردانی از خدمات علمی آن ها و همچنین تشویق دانشجویان و دانش آموزان مسلمان به الگو قراردادن این چهره ها، امسال نیز شاهد سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) بودیم.

ششمین نشست تبادل تجربیات علم وفناوری(step)

بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص) پیش از برگزاری دوره نخست جایزه مصطفی، طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی در این بنیاد را در دستور کار قرار داد که منجر به ارائه پلتفرمی شد که به عنوان نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی و یا Science and Technology Exchange Program in Islamic Countries و به اختصار STEP شهرت یافت. این نشست در ششمین دوره خود در 18 آبان امسال برگزار گردید.

تامین اقتصادی جمعی در راستای اعطای جایزه مصطفی(ص)

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در این خصوص شرح داده که با شکل­ گیری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، خیرین، مشارکت خوبی در تامین اقتصادی جایزه داشته اند و امسال نیز مانند دو دوره گذشته از همین حوزه تامین اقتصادی شده و دولت نقشی در تامین آن ندارد. بیش از 170 نفر در این امر مشارکت نموده و در جمع 110 میلیارد ریال در دو سال گذشته تامین اقتصادی در صندوق داشته ایم که مجموع وجوه صندوق به 390 میلیارد ریال رسیده است. البته همه این میزان به صورت تامین اقتصادی نبوده بلکه قرض­ الحسنه یا هبه نیز بوده است.

سومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص)، دوشنبه (20 آبان) در تالار وحدت با مهمانانی از 30 کشور دنیا و 100 مدعو علمی و دانشگاهی و مراسم افتتاحیه هفته جایزه مصطفی(ص) روز شنبه (18 آبان) در دانشگاه الزهرا(س) برگزار گردیده است.

نقش مانیار در به تحقق پیوستن اهداف بنیاد

مانیار مفتخر است که به عنوان ارائه دهنده سرویس های پرداختی با این مجموعه همکاری لازم را به عمل آورد و زیرساخت های مورد احتیاج را برای این مهم، فراهم کند. شرکت کنندگان در رویداد می توانند با اهدای وجه موردنظر از درگاه پرداخت واسط مانیار، راه را برای رسیدن بنیاد مصطفی(ص) به اهدافش هموار سازند تا در این راستا سهم خود را به جامعه بزرگ مسلمانان ادا نموده باشند. بدین منظور با اسکن QR code کد و تکمیل اطلاعات فردی وارد درگاه پرداخت بانکی می شوند و پرداخت را تکمیل می کنند. در نهایت امر، خیرین لوحی به عنوان نشان خادم المصطفی (ص) دریافت خواهند کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60347

به "تامین اقتصادی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اقتصادی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید