فراوری شیرینی سنتی قزوین برای صادرات به کشورهای همجوار ایران

به گزارش مجله سرگرمی، قزوین ازجمله استان های دارای تنوع شیرینی سنتی است و حال بعضی از فراوریکنندگان در شهرک های صنعتی آستین همت بالا زده و وارد میدان شده اند، در شهرک کاسپین یکی از واحدهای فراوریی اقدام به فراوری شیرینی صنعتی برای تأمین بازار داخل و صادرات نموده است.

فراوری شیرینی سنتی قزوین برای صادرات به کشورهای همجوار ایران

به گزارش خبرنگاران ، در شش ماه گذشته علی فتح طاهری، رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین طی گفت وگو با خبرنگاران خبر از راه اندازی شهرک شیرینی در استان قزوین داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین با اشاره به تنوع شیرینی های سنتی قزوین به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به تنوع شیرینی های سنتی قزوین متأسفانه تبلیغات خوبی برای معرفی آن ها صورت نگرفته است به همین دلیل شهرک شیرینی در قزوین فعالیت خود را شروع خواهد نمود تا در گام نخست فراوری شیرینی به صورت علمی صورت گیرد؛ به این ترتیب که در فراوری شیرینی به میزان مواد قندی، چربی و روغن آن توجه ویژه خواهد شد و بر اساس استانداردهای علمی خواهد بود.

وی افزود: در ادامه تبلیغ محصولات شیرینی این شهرک شروع خواهد شد و نیز بازارچه ای در کنار این مرکز راه اندازی گردد تا به عرضه مستقیم شیرینی ها بپردازد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان قزوین عدم وجود صنایع بسته بندی را یکی از مسائل عمده عرضه کالا در قزوین دانست و مطرح کرد: بسته بندی، یکی از مسائل موجود در عرضه کالا است که مقررشده برای بسته بندی شیرینی های فراوریشده دقت بیشتری صورت پذیرد و حتی در این راستا صادرات را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

رسول شهیدی یکی از فراوریکنندگان شیرینی صنعتی است که در شهرک کاسپین قزوین مستقر است، وی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به اینکه طراحی ماشین آلات این واحد فراوریی را خودشان انجام داده اند، اظهار کرد: این واحد فراوریی با چهار و نیم میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده و شیرینی را به صورت صنعتی فراوری می نماید؛ این واحد فراوریی برای 30 نفر اشتغال زایی داشته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیت فراوری سالانه 3900 تُن شیرینی را داریم، ادامه داد: بازار استان های مختلف کشور و کشورهای هم جوار ایران ازجمله بازارهای هدف این محصول هستند؛ این واحد ظرفیت توسعه ماشین آلات و محصولات جدید را دارد که تحقق آن مستلزم تأمین منابع است.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37710

به "فراوری شیرینی سنتی قزوین برای صادرات به کشورهای همجوار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شیرینی سنتی قزوین برای صادرات به کشورهای همجوار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید