خبرنگاران صالحی امیری: روح پهلوانی در تالار مشاهیر ورزش دمیده می شود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی المپیک گفت: تالار مشاهیر ورزش ایران مکانی برای کاهش گسست فرهنگی در جامعه است زیرا روح پهلوانی در این تالار دمیده می شود.

خبرنگاران صالحی امیری: روح پهلوانی در تالار مشاهیر ورزش دمیده می شود

سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در آیین گشایش تالار مشاهیر ورزش کشور در روز جهانی المپیک گفت: ما دغدغه ای به نام گست فرهنگی داریم و اگر امروز به فکر نباشیم در آینده با ضرر زیادی در حوزه فرهنگی و ورزشی روبرو خواهیم شد.

وی افرود: این تالار می تواند به رفع و کاهش این گسست فرهنگی کمک کند و موزه نهاد ملی یک کشور است و اگر کسی می خواهد تبار ورزش کشور را بشناسد این موزه همان هویت و تبار محسوب می گردد.

رییس کمیته المپیک افزود: از این منظر اعلام می کنم، تبار ورزش ایران زمین از این تالار افتخارات به تصویر جهانیان کشیده خواهد شد.

صالحی امیری گفت: ایران را به تاریخ، اسطوره، ادب، توازون و غنای فرهنگی باید بشناسند نه با نفت و انرژی هسته ای. در این مکان تالار مشاهیر روح پهلوانی دمیده شده است.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در آیین گفت: خوشحالم که کمیته ملی المپیک هم در ورزش کشور توانست آثار قابل توجه ای در ورزش بجا بگذارند.

وی افزود: اخلاق و منش پهلوانی مهمتر از کسب مدال است و روحیه جوانمردی موضوعی است که در ورزش اهمیت دارد.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: از تلاش شهردار و وزیر گردشگری و همه کسانی که در این امر سهیم بودند تشکر می کنم.

مسعود سلطانی فر افزود: طی 9 ماه به مرور تندیس قهرمانان و افتخارآفرینان رونمایی می گردد. بخشی از افتخارات به پس از انقلاب بر می گردد که 15 مدال طلا کسب شده است در حالی که قبل انقلاب چهار مدال طلا کسب شده بود.

وی افزود: تلاش داریم موزه ای در وسعت بزرگتر و خارج از ساختار اداری راه اندازی کنیم.

تالار مشاهیر با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، مصطفی هاشمی طبا رییس سابق کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، پیروز حناچی شهردار تهران و مسوولان بلندپایه ورزش امروز (سه شنبه) افتتاح شد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96799

به "خبرنگاران صالحی امیری: روح پهلوانی در تالار مشاهیر ورزش دمیده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی امیری: روح پهلوانی در تالار مشاهیر ورزش دمیده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید