رضوانی: هیات رئیسه فینا در خصوص انتخابی المپیک واترپلو تصمیم می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: برای واترپلو به شدت پیگیر برگزاری مسابقه انتخابی المپیک هستیم و تصمیم نهایی را هیات رییس فدراسیون جهانی شنا خواهد گرفت که بعد از آن هم قابل رایزنی و تغییر نیست.

رضوانی: هیات رئیسه فینا در خصوص انتخابی المپیک واترپلو تصمیم می گیرد

محسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد مسابقات واترپلو انتخابی المپیک و رایزنی ها با فینا گفت: ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم با مسئولان زیادی صحبت نموده ایم اما تصمیم نهایی را به هیات رییسه فینا منوط نموده اند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: چند معادله وجود دارد، اول اینکه در این شرایط به این سادگی میزبان برای مسابقه با قزاقستان پیدا نمی گردد. دوما، هر چقدر جلوتر می رویم به المپیک هم نزدیک می شویم و برای انجام مسابقه هر کشور حداقل به سه ماه زمان احتیاج دارد تا بازیکنان به اوج آمادگی برسند.

رضوانی با بیان اینکه بعضی ایران را به عنوان تیم دوم آسیا قبول ندارند، گفت: از طرفی یک ادعا هم وجود دارد که تیم اول و دوم آسیا قزاقستان و ژاپن هستند. ما هم مدعی هستیم که ژاپن میزبان المپیک است پس ایران تیم دوم خواهد بود. البته این ادعا برای بخشی پذیرفتنی نیست و عده ای هم قبول دارند که ژاپن بدون مسابقه و اتوماتیک به المپیک می رود و ایران تیم دوم است.

رضوانی گفت: در این قضیه مواردی مثبت و منفی وجود دارد. کمیته بین المللی المپیک می خواهد با کمترین مسابقه نفرات را در المپیک داشته باشد، هنوز معین نیست که تعداد نفرات حاضر در المپیک کمتر خواهد شد یا نحوه مسابقات المپیک چگونه خواهد بود. این ها همه علامت سوال است و باید منتظر باشیم تا ببینیم جواب فدراسیون دنیای شنا چه خواهد شد.

وی گفت: اگر فینا تصمیم نهایی را بگیرد دیگر هیچ راهی برای تغییر وجود نخواهد داشت. بعد از تصمیم فینا دیگر نمی توان رایزنی کرد. مثل تصمیم قاضی است، اگر هیات رییسه فینا تصمیمی بگیرد دیگر از کمیته های بین المللی هم نمی توان پیگیری کرد. حال باید ببینیم چه تصمیمی خواهند گرفت.

او در مورد حضور سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو در ایران گفت: سرمربی تیم ملی با کمیته فنی و ما در ارتباط است. حضور سرمربی در ایران به آمار کرونا در کشور بستگی دارد. شک نکنید استخرها بازگشایی گردد این سرمربی نفر اولی است که به ایران خواهد آمد. با وجودی که در حال حاضر مقدار مرگ و میر به سبب کرونا کم شده ولی باز هم تعداد زیادی است. این موضوعات و اتفاقات، در بیرون از کشور بی جهت بزرگنمایی می گردد. باید ببینیم شیوع کرونا به کجا می رسد. چیریچ منتظر است فضایی ایجاد گردد تا برگردد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا با بازگشایی استخرها مخالف است، گفت: ستاد مقابله با کرونا به شدت با فعالیت استخر سرپوشیده مخالف است. علت هم برای آن دارند که اگر دقت کنیم می بینیم منطقی هم هست. آن ها معتقدند در استخر سرپوشیده هر چقدر هم که پروتکل های بهداشتی رعایت گردد بالاخره بخار هوا وجود دارد. این بخار هوا احتمال شیوع ویروس را تسریع می نماید که آسیب رسان است. تا جایی که پاندمی کرونا کمتر نگردد اجازه بازگشایی استخرها را نمی دهند.

رضوانی در مورد شرایط رشته های شنا، شیرجه و واترپلو در شیوع کرونا گفت: البته شناگران ما در اصفهان، تهران، مشهد و کرمانشاه تمریناتشان را کم و بیش انجام می دهند. تقریبا ملی پوشان کم و بیش تمرینات خود را دارند، تیم ملی واترپلو در استخر روباز تمرینات را انجام می دهد که البته این تمرینات بیشتر برای حفظ آمادگی بدنی شان است.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: من از وزارت ورزش تشکر می کنم که هماهنگی هایی برای یک وام برای استخردارها با بهره پایین مهیا کردند. امیدوارم این موضوع برای مربیان و ناجیان هم اتفاق بیفتد. بیشتر کوشش ما است که مربیان و ناجی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی سرکار بروند تا مشکلاتشان کمتر گردد. این قشر خیلی آسیب دیدند، جزو اقشار کم درآمد بودند و با عشق کار می کردند. امیدوارم از آنها هم حمایت گردد.

رضوانی در انتها گفت: جدا از بحث انتخابی المپیک، چند ماه بعد بازی های ساحلی آسیا و قهرمانی آسیا است. بعد از آن هم مسابقات قهرمانی دنیا است که نمایندگان آسیا در آن حضور خواهند داشت. خلاصه باید خود را در یک فرصت کوتاه برای بازی های آسیایی دور بعد هم آماده کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125682

به "رضوانی: هیات رئیسه فینا در خصوص انتخابی المپیک واترپلو تصمیم می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوانی: هیات رئیسه فینا در خصوص انتخابی المپیک واترپلو تصمیم می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید