ماجراهای عجیب تور دروازه: از ملبورن تا دوحه

به گزارش مجله سرگرمی، ماجرای ملبورن، این بار و بدون دخالت طرفدار در دوحه رخ داد.ضربه بازیکن السد و دخالت یک پرسپولیسی، تور دروازه را پاره کرد تا بونجاح و گابی آن را به حالت اول برگردانند.اتفاقی که به ضرر پرسپولیس تمام شد.

ماجراهای عجیب تور دروازه: از ملبورن تا دوحه

تیم ملی سود کرد، پرسپولیس ضرر

امیر اسدی ، بازی ایران و استرالیا را به یاد بیاورید. همان حماسه ملبورن که حالا و پس از گذشت 21 سال هم در خاطره ها مانده. نیمه دوم آن بازی معروف، اتفاق های ویژه ای را در خود جای داد. از وقت های تلف شده بازی تا تور دروازه ای که توسط یکی از طرفداران پاره شد. آن طرفدار یکی از اوباش هایی بود که چندین بار نیز چنین حرکت عجیبی را انجام داده و در این راستا مشهور هم شده بود. این طرفدار با آن حرکت خود باعث شد تا بازی برای دقایقی از سرعت بیفتد، بازیکنان ایران خودشان را پیدا نمایند و در نهایت ضربه اصلی را به استرالیا بزنند. آن هم در شرایطی که بازی با نتیجه 2 بر صفر دنبال می شد.

پاره شدن تور دروازه در ملبورن به سود تیم ملی ایران تمام شد. ساندرو پل- داور مجارستانی بازی- چند دقیقه وقت اضافه گرفت و البته احمدرضا عابدزاده هم این موقعیت را پیدا کرد تا با معلق های خود به سایر بازیکنان تیم ملی روحیه بدهد. خنده های او بعد از این اتفاق، هرگز فراموش نخواهد شد. ایران در دقایق سرانجامی قدرت خود را به استرالیا دیکته کرد و البته این اتفاق، یکی از دلایل اعلام 8 دقیقه وقت اضافه بود. 8 دقیه ای که ایران را به جام جهانی 1998 رساند و باعث حذف استرالیا شد.

-

21 سال بعد و در لیگ قهرمانان آسیا، یک بار دیگر این اتفاق برای یک تیم ایرانی رخ داد. السد و پرسپولیس دو تیمی بودند که در استادیوم جاسم بن حمد برگزارنماینده این بازی حساس بودند. اواسط نیمه دوم و وقتی فشار لسد برای به ثمر رساندن گل فزونی افزایش یافته بود، تور دروازه پرسپولیس با مشکل عجیبی روبه رو شد و همین مسئله بازی را برای دقایقی از جریان انداخت.

در این صحنه حرکت بازیکنان السد از سمت چپ دفاع پرسپولیس و ضربه مهاجم این تیم پس از برخورد با بازیکنان میهمان به طناب پشت تور دروازه خورد و باعث پارگی آن شد. به همین دلیل داور بازی را متوقف کرد و بیش از یک دقیقه، بغداد بونجاح به همراه گابی کوشش کردند تا تور دروازه را به حالت عادی بازگردانند.

-

شاید اگر این اتفاق نمی افتاد و دقایقی از بازی به این شکل تلف نمی شد، داور وقت اضافی کمتری را در سرانجام مسابقه اعلام می کرد و السد نیز صاحب آن فرصت منجر به گل نمی شد. گلی که نخستین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2018 را رقم زد و این تیم را به قعر جدول فرستاد.

در استرالیا، اتفاقی که برای تور دروازه افتاد به سود ایران تمام شد اما در قطر خلاف آن رقم خورد و پرسپولیس بازی را به السد واگذار کرد. موضوعی که ما را به 21 سال پیش برگرداند. جایی که احمدرضا عابدزاده درون دروازه حضور داشت و نقشی موثر در صعود ایران به جام جهانی ایفا کرد.

670-11

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15798

به "ماجراهای عجیب تور دروازه: از ملبورن تا دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراهای عجیب تور دروازه: از ملبورن تا دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید