16 آذر، محور هم اندیشی و مصاحبه جامعه دانشگاهی است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 16 آذر و روز دانشجو فرصتی ارزشمند برای هم اندیشی و تبادل نظر و تبیین ضرورت های دانشگاه هاست.

16 آذر، محور هم اندیشی و مصاحبه جامعه دانشگاهی است

حسین کلانتری در نشستی با روسای دانشگاه های استان به مناسبت 16 آذر افزود: واقعه 16 آذر سرآغاز و تجلی آرمان گرایی، آرمان خواهی و آینده نگری بود که در دانشگاه ها کلید زده شد.

وی با بیان اینکه، افتخار می کنیم که جامعه دانشگاهی ما نسل آرمان گرا، پرانرژی و مطالبه گر هستند اظهارکرد: نشاط و پویایی علمی در دانشگاه های ما عامل تغییر، تحول، پیشرفت و دانایی محوری در جامعه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دانشگاهیان سرمایه های فکری و اجتماعی ما هستند گفت: دانشگاهیان و دانشجویان به عنوان پیشگامان در نظم و قانون گرایی که یکی از رسالت های اصلی جامعه دانشگاهی است باید نقش بهتری ایفا کنند.

کلانتری شرح داد: کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها زمینه را برای گفتمان و بیان مباحث علمی، منطقی و عالمانه فراهم می کند و اثر بخشی این تبادل نظرها و گفتمان ها قطعا در جامعه بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: باید درب دانشگاه ها به روی اندیشمندان و نخبگان موحد باز باشد و با استفاده از ظرفیت فکری آنها در ارائه پاسخ علمی به شبهات عمومی و مطالبه گری جوانان، راستا صحیح و منطقی را تبیین کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ایده مربوط به ایجاد شهرک های دانشگاهی با هدف ارتقای همکاری بین مراکز علمی و دانشگاهی مطرح کرد: انجام مطالعات ایجاد شهرک دانشگاهی در استان برای توسعه علم و فنآوری با اهمیت است.

کلانتری اظهارکرد: کمیته ای مرکب از روسای دانشگاه های استان، اداره کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری تشکیل شود و نسبت به مکان یابی شهرک دانشگاهی مطالعات لازم را انجام دهند.

وی به هدف شناسی و اقناع جامعه با شیوه علمی و دانشگاهی تاکید و شرح داد: هم اندیشی و آگاهی بخشی با موضوع دانشگاه ها در خصوص برنامه ها، سیاست ها و تحولاتی که صورت می گیرد در جامعه اثرگذارتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تبیین این موضوع که از 16 آذر تا شکل گیری انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس نقش دانشگاه و دانشجو برجسته و اثرگذاری آن در رشد و تعالی جامعه کارساز بوده است پرداخت و گفت: افتخار است که دانشگاهیان ما در بهبود سبک زندگی اسلامی، جامعه قانونمند، آرمان گرا و هماهنگ با ارزش ها نقش کلیدی دارند و باید بهره گیری کمی و کیفی از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، فکری و عملی آنها بیشتر شود.

کلانتری به هوشیاری روسای دانشگاه ها و متولیان برگزاری روز دانشجو از مراقبت برخی افراد غیر دانشجو و نااهل برای ایجاد تنش و بر هم زدن نظم و امنیت در برنامه های 16 آذر تاکید کرد و افزود: حضور نامزدهای انتخاباتی و یا لیدر آنها به عنوان سخنران در برنامه های روز دانشجو ممنوع است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی بر ارتباط صمیمی و عمیق دانشجویان، اساتید و روسای دانشگاه ها در تامین و رفع مسائل و مسائل صنفی دانشجویان تاکید و بیان کرد: دولت و مجموعه مسئولان اجرایی استان به اثربخشی و پیشرو بودن دانشگاه در همه امور مصمم هستند و از هیچ تلاشی برای تقویت مراکز علمی و دانشگاهی غافل نخواهند بود.

گفتنی است که در این نشست روسای دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه های روز16 آذر در دانشگاه ها را بیان کردند.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61745

به "16 آذر، محور هم اندیشی و مصاحبه جامعه دانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 آذر، محور هم اندیشی و مصاحبه جامعه دانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید