اعتبارات عمرانی استان سمنان 270 میلیارد تومان است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری گرمسار و آرادان به میزبانی فرمانداری گرمسار ضمن بیان اینکه ظرفیت های مختلفی در قالب بودجه وجود دارد که باید در راستای ایجاد توسعه پایدار از آن ها بهره برداری کرد، ابراز داشت: کل بودجه استان در حدود 570 میلیارد تومان است و نزدیک به 270 میلیارد تومان آن اعتبارات عمرانی محسوب می گردد.

اعتبارات عمرانی استان سمنان 270 میلیارد تومان است

وی اضافه نمود: پروژه های انتقال آب برای تأمین آب موردنیاز صنعت و پروژه جاده فیروزکوه به گرمسار برای ایجاد توسعه پایدار در این شهرستان بسیار مهم و مؤثر است.

لزوم جذب سرمایه گذار در برنامه های توسعه ای

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، اعلام نمود: واگذاری پروژه های تکمیل شده دولتی به بخش خصوصی در راستای بهره برداری از دیگر اولویت ها ما برای رونق اقتصادی به شمار می رود.

آشناگر بابیان اینکه شهرستان ها و استان هایی در شاخص های توسعه ای موفق هستند که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نمایند، تأکید کرد: برطرف مسائل موجود برای تکمیل پروژه جاده فیروزکوه به گرمسار نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی بابیان اینکه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اولویت برنامه های توسعه ای استان سمنان واقع شده است، اضافه نمود: آب و راه دو ظرفیت مهم برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی محسوب می گردد.

گردشگری گرمسار تقویت گردد

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به ظرفیت ها موجود در گرمسار، اظهار کرد: امکانات موجود در حوزه گردشگری باید به کارگیری گردد تا بتوانیم در راستای توسعه شهرستان گام برداریم.

آشناگر گردشگری را یک ظرفیت مطلوب در رونق اقتصاد و اشتغال استان برشمرد و توضیح داد: صنعت گردشگری نیازمند کمترین سرمایه گذاری با سوددهی و بازدهی بالا است که با توجه به زیرساخت های گردشگری در این شهرستان می توان نقش بسزایی را در رونق این صنعت در استان ایفا نماید.

وی با اشاره به وجود تنوع اقلیمی، کویر و معادن نمک در گرمسار، اضافه نمود: سهم بیش از یازده درصد جمعیت استان سمنان و بیش از 50 درصد صنعت استان با 90 واحد صنعتی فعال از دیگر ظرفیت های مطلوب این شهرستان برای ایجاد توسعه در استان سمنان است.

پایین بودن جرائم خشن در گرمسار

استاندار سمنان نرخ اشتغال در گرمسار را 93 درصد خاطرنشان کرد و ابراز داشت: باوجود نرخ بیکاری 7.1 درصدی در گرمسار نرخ جرائم خشن نیز به تبع آن بسیار پایین است.

آشناگر در بخش دیگی از سخنان خود اضافه نمود: وظیفه اولیه ما به عنوان کارگزاران نظام تقویت رویکرد توسعه ای است و هیچ اولویت دیگری جز توسعه همه جانبه و پایدار در مدیران استانی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مدیران استان سمنان باید از تمام ظرفیت های موجود برای دستیابی به این هدف کوشش نمایند، اعلام کرد: مأموریت ما گام برداشتن برای توسعه و امیدواری است و من به آینده توسعه استان امیدوارم زیرا ظرفیت های خوبی در آن وجود دارد که باید به کارگیری و تقویت شوند.

رشد 6 درصدی جمعیت گرمسار

استاندار سمنان بابیان اینکه گرمسار در راستای ایجاد توسعه پایدار در سطح استان نقش مؤثری دارد، ابراز داشت: باید برای جذب جمعیت تهران و سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در این شهرستان اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

آشناگر با اشاره رشد جمعیت گرمسار در سال های اخیر، اعلام کرد: این رقم بالغ بر شش درصد گزارش می گردد که این امر حاکی از تحقق اهداف توسعه ای است.

وی بابیان اینکه مشکل کم آبی چالش جدی ما در امر توسعه است، اضافه نمود: دستگاه های اجرایی استان سمنان باید برای برطرف این مشکل از تمام ظرفیت های موجود بهره گیری نمایند.

کسری مخزن آب در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به کسری آب در مخازن استان تأکید داشت: با برداشت های نامتعارف از آب های زیرزمینی می بایست برخورد جدی گردد چراکه ما 150 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم و میزان برداشت استان از آب های زیرزمینی با 77 درصد از نرخ کشوری بالاتر است.

آشناگر در انتها بابیان برنامه های مهم استانداری برای ساماندهی این مشکل، اضافه نمود: اصلاح الگوی مصرف آب، تغییر الگوی کشت کشاورزی توسعه کشت های گلخانه ای و محصولات کم آب بر در دستور کار استانداری است.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9521

به "اعتبارات عمرانی استان سمنان 270 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات عمرانی استان سمنان 270 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید