بازدید معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از پروژه های گردشگری شهرستان جم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر به همراه مدیران کل و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از پروژه های عمرانی و گردشگری شهرستان جم بازدید کرد.

بازدید معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از پروژه های گردشگری شهرستان جم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر، مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، شنبه 10 آذر در این بازدیدها با تاکید بر رونق صنعت گردشگری گفت: نمایشگاه بومگردی در روستاهای این شهرستان برای ایام نوروز باید برگزار گردد و در این نمایشگاه ها تمام آداب و سنن و غذاهای محلی و همچنین صنایع دستی عرضه گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در بازدید چند اقامتگاه بومگردی نیز گفت: این اقامتگاه های بوم گردی زمانی موفق تر خواهند بود که بتوانند بافت معماری را در کنار بافت فرهنگی حفظ و احیا نمایند.

ارغوان مهدی زاده اضافه نمود: با افزایش اقامتگاه در این روستاها تا حدودی زیرساخت های اولیه گردشگر فراهم می گردد ، اما برای توسعه و تداوم این چرخه نیازمند احیا و فراوری صنایع دستی مختص آن بوم هم هستیم که برای این امر هم اکنون در 24 روستای استان بوشهر که در طرح توسعه گردشگری هستند آموزش را شروع نموده ایم و هر هفته گزارش و بازدید را در دستور کار معاونین خود قرار داده ایم.

مهدی زاده با بیان شرایط خوب توسعه ایی گردشگری روستایی در شهرستان جم و بازدید از یک مجتمع گردشگری گفت: وجود چنین مجتمع های در روستاها می تواند به صنعت و اشتغال روستا یاری شایانی بکند اما نباید باعث برهم زدن نظم طبیعت شویم و باید از سازه های قابل جابجایی استفاده کنیم که هم در حفاظت محیط زیست سهیم بوده و هم گردشگری را رونق ببخشیم.

مهدی زاده در سرانجام این سفر به به روستاهای مطرح در توسعه گردشگری گفت: برخی از روستاهای این شهرستان به دلیل بکر بودن طبیعت خود می تواند به عنوان یک مقصد سفر جدید باشند که کارشناسان گردشگری و صنایع دستی ما کار خود را در این روستاها برای یاری به دهیار در امر توسعه گردشگری و اشتغال روستایی شروع بکار خواهند کرد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7430

به "بازدید معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از پروژه های گردشگری شهرستان جم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از پروژه های گردشگری شهرستان جم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید