در هالیوود و بالیوود هم این تعداد برنامه سینمایی ساخته نمی گردد!

به گزارش مجله سرگرمی، یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که افرادی به عنوان کارشناس به برنامه های سینمایی ایام جشنواره فیلم فجر دعوت می شوند که یا حرف می زنند یا انتقاد می نمایند و هیچ ایده برنامه سازی در پس آن وجود ندارد؛ مگر اینکه شانس بیاورید و یک منتقد یا مجری خوب در برنامه حاضر گردد و خوب صحبت کند.

در هالیوود و بالیوود هم این تعداد برنامه سینمایی ساخته نمی گردد!

شاهین امین در گفت وگو با خبرنگاران با بیان مطالب بالا درباره وضعیت برنامه های سینمایی که در ایام جشنواره فیلم فجر از تلویزیون به روی آنتن می روند، گفت: اساساً سینمای ما ظرفیت این حجم از برنامه سینمایی را ندارد و مشکل این است که تعداد برنامه های سینمایی در طول جشنواره فیلم فجر بیشتر هم می گردد.

او ادامه داد: شک ندارم در هالیوود و بالیوود که 10 برابر فراوری ما را دارند، آنقدر برنامه سینمایی ساخته نمی گردد. اگر تعداد برنامه های سینمایی تلویزیون نسبت به قبل هم کم شده باشد باز مهم نیست به دلیل اینکه این تعداد برنامه سینمایی هم در هیچ جای جهان وجود ندارد. نکته ای که وجود دارد این است که اغلب برنامه ها با سوژه تکراری پخش می شوند و عوامل برنامه ای که به مناسبت جشنواره فیلم فجر فراوری می شوند در سینمای رسانه ها مستقر هستند، انگار هیچ اتفاقی در جای دیگری پیش نمی آید.

این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه بعضی برنامه های سینمایی تلویزیون به سرعت و ارزان تهیه می شوند، افزود: در واقع فراوریی این نوع برنامه ها و کیفیت شان به حضور مجری یا منتقد بستگی خواهد داشت.

امین ادامه داد: سینمای ما ظرفیت جریان سازی ندارد که تعداد زیادی برنامه سینمایی ساخته گردد. متأسفانه سر و صدای سینما بیش از اصل سینماست، این سر و صدا آفت و به ضرر سینمای ماست.

او درباره مهمانانی که به عنوان کارشناس در این برنامه ها دعوت می شوند، اعلام کرد: دو نفری که به این برنامه ها دعوت می شوند اینگونه نیست که فقط منصفانه صحبت نمایند؛ البته گاهی آقای مدقق در برنامه شهر فرهنگ کوشش می کرد که دو طرف را نگه دارد اما گاهی اینگونه پیش نمی رود و اوضاع در اختیار آن افراد نیست به دلیل اینکه می خواهند برنامه را به سرعت در ایام جشنواره پر نمایند. همچنین افرادی که به این برنامه ها می آیند یا موافقند یا مخالف یا هر دو، موضع واحدی دارند که جذاب نیست.

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: به برنامه سازی درباره سینما جدی نگاه نمی گردد. در ایام جشنواره هم شدت، سرعت و بی کیفیتی دیده می گردد و گروهی در برنامه ها وجود ندارند که در طول هفته کار نمایند. همچنین گفت وگوها جذاب نیست و اغلب کشش ندارد. اگر جدی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که برنامه ساز باید برنامه خوب فراوری کند. این در حالی است که عده ای انگار در برنامه شان بیانیه می دهند یا گاهی از پیش برنامه ریزی ندارند و هر کس که دم دستشان باشد به عنوان کارشناس برنامه می آورند. در واقع برنامه ریزی دقیقی وجود ندارد که مهمانان و کارشناسانی را به برنامه دعوت نمایند که خوب حرف بزنند؛ بنابراین گاهی بحث کارشناسی در برنامه ها رخ نمی دهد.

امین درباره ویژگی مجریان برنامه های سینمایی اعلام کرد: مجری باید بلد باشد که گفت وگو را پیش ببرد. گاهی ما ضعف شدید بعضی از مجریان را می بینیم و بعضی هم با سینما آشنایی ندارند. برنامه های تلویزیونی می توانند مجریانی را بیاورند که به سینما آشنا باشند. اصولاً در رسانه، کسی دیگر حوصله سخت دریافت و سختی کشیدن را ندارد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11883

به "در هالیوود و بالیوود هم این تعداد برنامه سینمایی ساخته نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هالیوود و بالیوود هم این تعداد برنامه سینمایی ساخته نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید