لزوم پژوهش و ارتباط با مراکز علمی در خصوص فرونشست دشت ورامین

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین کاغذلو عصر چهارشنبه در دیدار با نخبگان دانشگاه صنعتی شریف و اشتوتگارت کشور آلمان گفت: یکی از مسائل کشاورزی شهرستان ورامین علاوه بر کمبود آب، عدم استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی و آبیاری است که این امر می تواند با تبادل اطلاعات بین اساتید دو کشور ایران و آلمان به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل گردد.

لزوم پژوهش و ارتباط با مراکز علمی در خصوص فرونشست دشت ورامین

وی با اشاره به خشک شدن تالاب فصلی بندعلیخان گفت: خشک شدن این تالاب طبیعی که یکی از مهمترین مناطق زیست محیطی استان تهران و کشور محسوب می گردد، خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته که توسعه مناسبات علمی میان 2 کشور می تواند به احیاء این منطقه مهم یاری کند.

کاغذلو از فرونشست دشت ورامین به عنوان یکی از مهمترین چالش های منطقه یاد کرد و از این گروه تحقیقاتی خواست تا در این زمینه نیز مطالعاتی را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری ورامین بیان داشت: یکی از مسائل کشاورزی شهرستان ورامین، عدم ارتباط با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی است، مسئله ای که باعث شده به خوبی نتوان از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی شهرستان استفاده کرد.

رئیس گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان نیز در جلسه مشترک با سرپرست فرمانداری ورامین گفت: دولت آلمان از ارتباط گروه های تحقیقاتی این کشور را دانشگاه شریف حمایت نموده و بر افزایش مناسبات تحقیقاتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات تأکید دارد.

آلتروپ اضافه نمود : این گروه تحقیقاتی بر روی مدیریت توسعه پایدار در بخش مدیریت انرژی تحقیقات خود را شروع نموده و با توجه به ظرفیت هایی که شهرستان ورامین در این زمینه برخوردار است، با همکاری دانشگاه شریف فعالیت های خود را به مدت سه سال در این شهرستان اجرا می نماید.

وی گفت : با وجود آن که فعالیت های این گروه دانشگاهی تحقیقاتی است ولی مطالعاتی که در زمینه مدیریت انرژی انجام می گردد به اجرای پروژه هایی اجرایی منجر خواهد شد. این استاد دانشگاه اشتوتگارت آلمان توضیح داد: این گروه از متخصصینی در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده می نمایدتا با همکاری مناسبی که بین طرفین صورت می گیرد ، شاهد توسعه ظرفیت های منطقه باشیم که در این مسیر آموزش هایی را نیز در مدارس اجرا خواهیم کرد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4670

به "لزوم پژوهش و ارتباط با مراکز علمی در خصوص فرونشست دشت ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پژوهش و ارتباط با مراکز علمی در خصوص فرونشست دشت ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید